Till Hund

Syr min första sele

2015-09-20 12:49 #0 av: NinniH

När jag surfade runt lite fick jag syn på vävt dekorband som jag kände att jag måste sy något utav. Eftersom tiken inte längre har någon sele så har jag nu gett mig på att sy min allra första sele. Den ska justeras lite till och provas innan jag syr ihop och fodrar den. Glad Dalkullan i mig bara älskar dekorbandet! Kär

Kram Ninni, medarbetare på Bullhundar.ifokus
♥•*¨*•.¸¸♥ Chanipet Photography ♥ ¸¸.•*¨*•♥

Anmäl
2015-09-20 12:51 #1 av: NinniH

Såhär ser den ut just nu när jag satt ihop den med klämmor (på vissa ställen är det sytt). Jag ska justera handtaget lite också så att det inte står upp lika mycket. Det blir inte sådär jättemycket justermån, eftersom det ju faktiskt är måttsytt efter tiken. Glad

Anmäl
2015-09-20 22:01 #2 av: NinniH

Det blev lite ändringar i planerna, efter att jag upptäckt att min symaskin inte ville samarbeta med foder i konstskinn (fleece inuti). Så jag slopade konstskinnet och körde på bara fleece. Glad Långt ifrån felfri, men för att vara den första selen jag syr är jag väldigt nöjd! Skrattar

Anmäl
2015-09-20 22:01 #3 av: NinniH

Framifrån

Anmäl
2015-09-20 22:02 #4 av: NinniH

Selen bara för sig. Glad

Anmäl
2015-10-18 12:13 #5 av: Vizzla

snyggt!!

Anmäl
2015-10-19 10:05 #6 av: Catta-

Jättefin!

Anmäl
2015-10-19 12:19 #7 av: NinniH

Tackar. Glad Evi verkar gilla den också. Av alla selar så har hon gått bäst i den här och rör sig väldigt fritt. Men så är den ju trots allt sydd efter hennes mått. Skrattar

Anmäl
2015-10-26 13:54 #8 av: 5ara

Åh, så fin!!! Vad duktig du ärGlad

Anmäl
2015-10-26 15:31 #9 av: NinniH

#8: Tackar. Skrattar

Anmäl
2015-11-08 13:30 #10 av: Perly

Superfin! Tummen upp Måste ta o få tummen ur och sy ett jag med, har bara knutit sele i paracord tidigare.

Alltid Oavsett

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.