Annons:
Etikettid-torkan
Läst 1490 ggr
Cahira
2015-11-05 10:16

Nuvarande och planerade projekt

Vad arbetar ni på nu och vad för planer har ni att ni vill göra "snart". Dela med er ideer för inspiration här i inspirationstorkan :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
NinniH
2015-11-05 10:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Just nu håller jag på att sy nya täcken till hundarna, som funkar bra innan det blir sådär riktigt kallt. De är i softshell med ett extra lager fleece. Det står dock lite saker i vägen vid min symaskin, så jag får vänta ett par dagar till innan jag kan sy klart dem. 😛

Sen ska jag sy ett nytt halvstryp till en väninnas hund och nästa månad planerar jag att tillverka fler utställningskoppel/halsband. 🙂

Just ja, jag håller på att försöker klura ut några snygga nummerlappshållare också, men där är inspirationen inte lika stor. 😛


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Cahira
2015-11-05 10:21
#2

Ååh vill också sy hundkläder men har kört fast på mått och komma igång. Skrämmer mig att ge mig på nåt nytt så det går extra trögt. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

NinniH
2015-11-05 10:33
#3

#2: Jag köpte färdigt mönster, vilket gjorde allt mycket enklare. 😛Då var det bara att klippa ut och sen tuta och köra i princip.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Perly
2015-11-05 12:22
#4

Håller på och gör grimmor för stunden men är bra sugen på att göra några hundhalsband igen 🙂

Alltid Oavsett

Cahira
2015-11-06 05:35
#5

#3 enda mönstret jag hittade för chinese crested passning hade skitkonstig beskrivning jag inte fattade. xD Bra förslag dock!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

NinniH
2015-11-06 06:46
#6

#5: Vart hittade du mönster? 🙂 Jag köpte hos Liten tass.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Cahira
2015-11-07 00:41
#7

Tror det var chinese crested forumet som jag inte besökt på evigheter som hade länk till något.. om det var till chinese crested klubben eller privatperson vågar jag inte säga. Dom har ju lite udda kroppsform på nåt vis så andra kläder sitter helt vansinnigt dåligt. Men funderar på att sy en bred kappa och försöka fixa ben efteråt kanske, vore bra med overall och med hanhund känns det som att magen måste vara kapplängd i vilket fall som. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: