Annons:
Etikettsömnad
Läst 1848 ggr
NinniH
2016-09-25 16:21

Sy hundförarväst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gett mig på, för mig, det stora projektet att sy en egen hundförarväst. Den kommer sys i dubbelt funktionstyg (windstopper), med "mesh" (nät) på insidan. Har köpt ett mönster för en vanlig väst och kommer sen modifiera lite med att lägga till ficka fram och även på ryggen. Jag har en ganska stark känsla av att det blir en hel del sprättande, med tanke på att jag tidigare inte sytt dragkedjor i plagg. Men det blir säkert bra till slut. 😉 Kommer lägga ut bilder vart efter projektet fortskrider. Wish me luck!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Herveaux
2016-09-25 16:53
#1

Vad roligt projekt, följer!

Ta det bara lugnt så kommer det gå galant ska du se!

Jag vill minnas att jag sydde i en dragkedja i något alster på syslöjden i skolan (för hundra år sen…) och det var inte så svårt som jag först trodde.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

NinniH
2016-09-26 18:04
#2

#1: Nä, det verkar inte så svårt när man väl läser om det. Skillnaden nu är väl att jag är van att ha en sömnadsbeskrivning att följa. Med det här mönstret var det inte riktigt någon som var skriven som de jag brukar läsa. 🙂 Men men, det ska nog bli bra till slut. 😃


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Temmy
2016-10-12 11:53
#3

Vilket smart projekt! Hur har det gått? Nästan så jag hade testat själv om inte symaskinen med största sannolikhet skulle riskera att åka på en flygtur igenom fönstret i ren frustration. 😃

NinniH
2016-10-12 17:59
#4

#3: Jag väntar väl lite på att orken/tiden ska infinna sig lite. 😛 Jag har ritat av mönstret och klippt ut det och håller nu på att skriver om sömnadsbeskrivningen till svenska (halva är svenska och halva engelska i "original") samt ska fixa ett utskrivet dokument utav det. Blir mycket enklare att ha det så, när jag säkerligen ändå kommer vara tillräckligt frustrerad över att det inte går som jag vill. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Upp till toppen
Annons: