Djurpyssel iFokus

Djurpyssel

Etikettid-torkan
Läst 3446 ggr
Saffran0Spice
1

Vad pysslar du med?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu håller jag på att stickar en kappa till min italienare och kokar kyckling-godisar till träningen!
Vad håller ni på med för pyssel just nu åt era små?

Grace2009
0

Har en reflexväst/täcke på gång till hund. Tyget tog slut och reflexremsorna var för korta så det improviseras allt eftersom jag kommer framåt.

Saffran0Spice
0

#1 Spännande - vill gärna se resultatet! =)

Grace2009
0

#2 Absolut! Hunden kommer hit nästa vecka så ska prova på honom och knåpa ihop den till dess =)

zickan
8

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ledsnade på klumpiga och fula råttselar. Så jag utvecklade min egen modell med snöre och spännen som är lätta små och snygga. Gör och säljer dessa som är mycket populära. Även gjort hundhalsband. Men nu är det mest råttsele och att sy hängmattor/inredning till dom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[TanatosNyx]
0

#4 Men gud vilken tam råtta 😮 

och fiffig sele så klart 😃

kigon
0

#4 Helt underbar sele! sitter perfekt på råttorna, verkligen kreativt av dig 👍

Själv så ska jag smått börja med att göra mitt klösträd, när min pappa har tid 🙂 måste fråga honom om att få ta ett av grannens små träd och hans redskap, då jag har inte direkt snickrat tidigare 😃 

Det är snart tid att sy en ny omgång hängmattor till råttorna då mina nuvarande börjar bli slitna 😍

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Grace2009
2

Idag blev det inget pyssel till katten, men av katten! Han har i och med värmen kommit igång med att fälla lite mer, så jag passade på att kamma honom och använda den urfällda pälsen till att spinna garn. Jag är nybörjare inom det hela så spinner på egengjord slända, går långsamt men är kul :) imorgon när jycken kommer ska det spinnas av hans päls också.

Grace2009
0

Idag kom hunden så jag började spinna på hans päls. OJ, vilken skillnad. Var mycket svårare för mig att få en snygg tråd av hans päls, kattens päls spann sig själv jämfört med hunden.  Katten ger en ganska slät fin tråd, medan hundens blir mer ullig. Det kanske beror på att hans underull är lite smålockigt. Kattens var precis spikrakt :P Men det är spännande att prova!

Grace2009
1

#2 Nu är Reflexvästen klar. Blev förbannad på den många gånger, och ännu fler gånger på symaskinen. Så jag ser den mer som en prototyp som sa förbättras till nästa gång (och då ska den sys på kompisens maskin). Den verkar något för stor nu, så det ska ändras och allmänt verkar passformen lite skev. Ett riktigt trial and error verk, men det är väl så jag lär mig bäst :P

Saffran0Spice
0
LeaBus
0

#9 bra gjort. :)

Grace2009
0

#10 #11 Tackar :) Matte vill redan ha en reflexväst till valpen också, så jag får en till chans att öva ;)

[JeanetteK]
0

Vad duktiga ni är! Man blir alldeles imponerad! 

#7 och 8 Visa gärna hur det ser ut! Jag har tre katter (+ två som inte är inne) och en hund. För tillfället två extrahundar och fem av dessa sex djur är svarta så det bara flyger hår här inne för tillfället. Sa på skämt till maken i morse att jag borde sticka en tröja istället för att kasta allt hår. Sen läste jag dina länkar! Kul tillfällighet. 🙂

Vizzla
2

Jag gör en hundbädd innuti en loppisbyrå jag fyndade :-) Ska bara sy klart dynorna..

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

KickiG
2

Håller på att virka en ny sådan här häng-boll åt mössen. Den gamla tog slut. Blev lite paus för började fundera på hur jag skulle få lite mera stadga i botten.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

LeaBus
0

Jag ''slåss'' fortfarande med mina taggar, 8/12 hittills

Cahira
0

Jag planerar vinterklader innan vintern kommer. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Catta-
4

Jag håller på att sticka en tröja till min hund :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Grace2009
0

#18 oj, va fint det blir :O

kigon
1

Ska iväg och köpa tyg snart, och förhoppningsvis blir det ikea snart så jag kan köpa ett skrivbord så jag äntliiigen kan flytta symaskinen till lägenheten! 😍

Har också tänkt göra nytt halsband till hunden så fort jag får hit symaskinen, tänkt på detta tyget…

Grace2009
0

#20 Läckert, jag tycker tartanmönster är så snyggt ;o Glöm inte att bjuda på en bild när halsbandet är klart!

Catta-
0

#19 Tack :)

#20 Det blir säkert jättesnyggt :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

kigon
0

#21 Älskar tartan! Vill gärna göra många olika tyghalsband i tartantyg men kan i princip inte hitta någonting online 😭 Förhoppningsvis har stoff och stil's fysiska affär något när jag är där, annars har utländska sidor lite snyggt också… 😍 Kommer starta en tråd om alla mina syprojekt när jag får hit maskinen 👍

Hildgrim
1

Börjar bli dags att förbereda sig inför höst och vintern. Funderar på att börja med en höstoverall av tunn fleece med korta ben. :) Förra året använde jag en stickad overall från Hurrta under hösten. Den är snygg och fungerar men den sitter inte alls bra. För stor runt kroppen samtidigt som benen är jätte korta. Inte för att utseende har så stor betydelse men nog är det kul när plaggen har passform. :P

Saffran0Spice
0

#24 håller med dig!
Overaller man köper är snygga, men sällan funktionella, alltid något som sitter fel eller hänger för mycket XD

Håller på att klippa ut delar till fleeceoveraller här hemma också ^^

jossa5
0

#15 Åh, vilken fin! Har du något mönster eller gör du på frihand? 

Själv pysslar jag med allt pyssel just nu. Dvs, möblerar om hela pysselhörnan (plus verktyg och material givetvis). Och självklart blir man sugen på att göra allt när man ser vad man har för grejjer hemma! 😂

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Hildgrim
0

#25 Precis. Det var därför jag bestämde mig för att lära mig sy. Kändes så hopplöst med en hund med klädbehov som inte passar efter fabrikernas mall. :)