Paracord till hund
Jag undrar om paracord verkligen är så bra som man har hört att det är? I sånt fall är det ju jättebra att använda till koppel och långlinor. Någon som har saker gjorda av paracord/gjort själv? :)
550 paracord ska ju vara jäkligt tålig, funkar utmärkt till koppel, halsband, osv 🙂
Har haft paracord till koppel/sele för kanin och råttor, dock för att det var snyggt och tunt, inte för att testa tyngd 😂
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Super :) ja det ska ju hålla 250 kg och fyrflätar man t.ex. så lär det ju garanterat att det håller ^^ nämen då kör jag på de!
Jag hade ett företag som sålde produkter gjorda av paracord.
Och jag gjorde ett till en väns labrador för att testa kavliten, kan meddela att ett av de jag gjorde höll för en 30kilos labbe som jagade en katt ;)

Visst är det starkt och snyggt men jag tycker det är lite för hårt och klumpigt för att använda som hundkoppel och halsband. Men det är kul att pyssla med! :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag har endast tänkt att använda det som koppel och långlina, det fungerar säkert iomed att det finns olika knopar så man kan göra det lösare å följsammare. t.ex. rund fyrfläta…
Jag har gjort ett utställningskoppel, funkar också fint!