Djurpyssel iFokus

Djurpyssel

Etikettövrigt-pyssel
Läst 1727 ggr
-Aida-
2014-08-21 21:27
0

Julpyssel

Julen brukar få mig att känna mig extra pysslig!
Kommer ni pyssla ihop julklappar? Jag själv bestämde mig för att pyssla ihop en annorlunda julklapp till så många som möjligt i min familj, till och med hundarna ska få en pysslig julklapp var, kanske katten också, så jag får börja i god tid så de hinner bli klart.
De blir inget super avancerat dock, hade bara tänkt mig att sy lite julstrumpor och fylla de med onödigt men användbart skräp som tvål och diskborste 😂
Hundarna ska däremot få en julstrumpa med hemmalagat hundgodis och någon leksak som en boll eller nåt liknande, katten tror jag inte skulle uppskatta något annat en än julstrumpa fylld med leverpastej eller skinka.

Perly
2014-08-21 21:40
0

Hempysslat och hemodlat får det nog bli till julen, halsband till hundarna, virkade figurer till de barn som finns i släkten, ska försöka komma på något katten kan uppskatta dock är hon vääääldigt kinkig. :)

Alltid Oavsett

Saffran0Spice
2014-08-21 21:54
1

Kommer slänga upp en tråd med länkar till massor av julpyssel i September
- Så håll utkik! 😉

-Aida-
2014-08-26 18:35
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sytt två stycken julstrumpor nu, har fortfarande ingen symaskin så jag måste så skiten för hand, den vänstra som de står Lina på (min syster) va den första jag gjorde och allt blev helt snett på den, man stänger den med knappen och den fick en fusk ficka som dekoration, men den högra (Lilly min mamma) gjorde jag efter och den blev betydligt bättre, inte lika sne och jag lärde mig hur jag skulle göra, jag improviserade allt från början, man stänger den med kardborreband på insidan, har bara tre knappar kvar, får se om nå fler strumpor ska få knappar.
Stjärnorna blir också helt snea 😂men men, tanken som räknas som man brukar säga, jag vet att min mamma och min syster uppskattar allt jag gör hemmagjort i alla fall, kanske inte mamma om tjejen från hennes sambos sida kommer med nåt ännu finare << för hon är ju sååå bäst på allt, så bäst att jag blir dålig.😭