Djurpyssel iFokus

Djurpyssel

Etiketttill-övriga-djur
Läst 1931 ggr
jossa5
0

Pyssel till akvarium?

Hej hej!

Jag har precis fått ett litet akvarium, som väntar på innevånare. Nu är ju allt jag har i från djuraffären, men finns det något man kan pyssla ihop till ett akvarium? 

Jag vet att det finns folk som gör egna bakgrunder, men finns det nåt annat? Eller får man bara pyssla ihop saker till utsidan, så att det inte är giftigt/farligt för innevånarna?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Saffran0Spice
0

Om du experimenterar med latex, gummi och färg som är ogiftigt och inte släpper ifrån sig ämnen i akvariet så kan du skapa snygga ''växter'' och koraller att ha som dekoration =)

Hildgrim
0

Det finns massvis med guider på nätet på hur man göra bakgrunder. Samma tekniken går att använda till annan inredning.

Det klassiska är att man formar sina kreationer med frigolit och/eller fogskum, sedan smetar man på cement, husfix eller liknande, målar och slutligen lackar med akvarielack eller annan ofarlig lack. :)

jossa5
0

Aha, då får jag spana lite och återkomma när jag pysslat ihop något och kan visa upp :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Perly
1

Tipsar om att skapa en liten tunnel/grotta, brukar vara snyggt och säkerligen uppskattat av invånarna. :)

Alltid Oavsett