Kläder till hanhundar
Har ni några brillianta tips och idéer på olika designer på kläder åt hanhundar som minimerar eller eliminerar risk för kiss inuti eller på kläderna?
Både Digger och Frodo har väldigt smala midjor och djupa bröstkorgar och jag funderar på olika bälten eller andra fästanordningar att dra upp och göra det tight. Men jag kan inte riktigt bestämma mig hur jag vill få till det och skulle gärna få brainstorming från fler kloka hjärnor här inne. :) (SaffranOSpice hjälp! ;) )
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
(Ser att du ropar på mig XD)
Jag har ju själv hanhund med minimal midja, så jag figursyr oftast just runt midja och snopp för att minska risken för kiss i kläderna, om man vill kan man även sy fast ex vaxduk på magen så att det blir lättare att torka av ^^
Frambenen har jag lärt mig med tiden vart min hund brukar träffa när han kissar, så jag har helt enkelt kortat benen till en längd som är vid gränsen för att träffas.
Ännu ett alternativ som finns om man vill att hunden ska ha en stor tröja inne, men som inte kissas i ute är att sy fast 2 resårband på insidan av midjan.
Sy fast resår i var ända av plaggets magdel och när ni ska ut så tar du helt enkelt banden och knyter upp tröjan på ryggen, du liksom ''lyfter'' tyget så det inte hänger i vägen. Sedan knyter du loss när ni går in igen =)
Men personligen tycker jag att skräddarsydd, slimmade kläder fungerar bäst. inte så mycket att tänka på då mer än att bara få på dem!
Vintertid så behöver man ju täcka mer, så det jag kan rekommendera då är att ha många plagg att byta med så man kan tvätta ofta. Och att ha ett ''för stort'' plagg, ex overall som är vattentätt som man kan ha utanpå de andra kläderna - då funkar det bra mot både snö och kiss ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Toppen svar! Resår gav mig en ide! Ska se om jag kan få det att funka :) Är så feg på att börja sätta igång så sitter och försöker planera exakt vad det är jag försöker åstakomma. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.