Djurpyssel V. 41
Ja då är det snart slutet på ny vecka - ledsen för sent kommande tråd, men jag har haft internet problem här tyvärr!
Torsdag
Idag har jag sytt lite på olika overaller här hemma, stormigt väder har tvingat oss att hålla oss inomhus - så det blev motvilligt en vilodag här hemma ^^
Sitter just nu och stickar en Lovikka mössa till Rossi, vi får se hur den blir =)
Vad hittar ni andra på då?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Kul att se dig igen! Har saknat dig. 🙂
Har suttit med en massa jobb fram till nu och känner mig spyfärdig av tristess. Kroppen gillar inte att sitta still så länge heller så jag känner mig allmänt gnällig. 😉
Har flygit och flängt hela dagen känns det som. Nu är det dags att krypa upp i soffan ett tag innan sängen.
Tror att det blir kultingar i natt förresten! Agnes var riktigt bänglig och jobbig när hon fick mat. Det känner jag igång från tidigare gånger. Hormoner. 🙂
#1 Tack du 🌺
Jobbigt när det blir för mycket på en gång med jobb..
Men så spännande med små nassar!
Hoppas det blir många, livliga och friska små Wilmor och Arnar 😃
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Välkommen tillbaka. :P Idag har jag inte hunnit med så mycket mer än att jobba, gå med hunden och duscha. Har precis lagat en väldigt god linssoppa som jag ska äta till Vikings om en stund. Håller på att försöka gå ner i vikt med ett ganska strängt kaloriintag så det ska bli riktigt mumsigt med denna soppan som är betydligt matigare och "gräddigare" än något jag ätit dom senaste dagarna. Mums.
#3 Tackar ^^
Spännande med linssoppa, de kan bli riktigt goda när man lyckas!
Mina brukar bli ''mjöliga'' i smaken så gör dem sällan =P
Torsdag: Mammas födelsedag. 🥳
Hade riktigt härlig pratstund med mamma och vi hade kul ihop. Det är inte ofta vi är online samtidigt så det är riktigt härligt!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Fredag!
Idag har det sytts overaller till både Saluki och italienare här hemma - Samt så är årets julkort fotat!
Vad som sker mer idag återstår att se =)
Vad hittar ni andra på idag?
Jag har torsdag idag, helt dagavill!
Vi ska äta pizza ikväll och ta det lugnt. :) Får se om det blir nåt sytt i helgen, det är alltid saker som kommer ivägen.
Provade ett sy mitt första hundtäcke igår, det blev hyffsat för att vara första, men hoppas verkligen att jag bara kommer att bli bättre och bättre nu, haha!
Idag har jag snickrat åt kaninerna, städat, flyttat hästar och varit hundvakt. Nu chilliar jag i soffan med min katt bredvid mig :)
Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas
Lördag!
Dagen här har gått åt att sy en dubbelfleece overall (svart & kornblå) och en runda i parken än så länge - vädret har gått från halvbra till uruselt så kan bli ännu en overall sydd ^^
Rossi fick testa sin nya lyx-fleece i rött, satt utmärkt under regnjackan 😍

Hoppas ni andra har en bra och produktiv lördag!
#9 Den blev jätte snygg. Har du några tips på hur man får kragen att sitta sådär tight? Tycker mina kragar blir så himla stora vilket gör dem ganska värdelösa.
#10 Pm:ar! =)
Idag fick jag nya bilder på min kommande whippetvalp! Sitter och funderar på olika täcken och kläder jag ska sy och sticka till henne, köpte garn igår!
Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas
#12 Vilken sötnos. :P Har alltid så svårt att förstå hur såna där knubbiga valpar ska förvandlas till rådjursliknande atleter sen. XD
Lördag idag, skönt med helg men ack så mycket att göra. Jag ligger efter på ALLT så idag har jag tvättat, diskat och städat (utan att hinna klart).
Sen var det hög tid att pyssla om mina kackerlackor också. Dom behöver en ny låda att bo i. Den nuvarande är både för liten, har för lite ventilation och numera kan även nymferna smita. XD Här om dagen hittade jag en liten bäbis under täcket när jag skulle sova lol.
Han tyvärr inte klart för jag vågade inte väsnas mer när kvällen kom. Både borrar och sågar för att göra ventilation. Men lyckas limma på några metallnät iaf. Det kommer att bli en mindre burk för dem att bo i med borrade hål i botten. Denna lådan kommer sedan stå i en större låda. På så sätt kommer det mesta av skiten att bara ramla ner i den större lådan. Rätt så lättstädat alltså. :P
Rätt tidskrävande dock och dyrt. Bra plastlådor kostar en bra slant. Men förhoppningsvis blir det bra.
#12 Naaw vilken liten sötnöt 😍
#14 Ja om de rymmer ut till sängen är det dags för större bo, folk gör allt för att bli av med kackerlackor och inte ligga sked med dem hahaha😃
Söndag
Himlen har öppnat sig ute, verkar bli en riktig latdag här hemma. Får se vad man kan hitta på..
Har ni andra något på schemat? =)
Maken och sonen sitter i köket och pluggar fysik. Jag håller mig undan. 😎
Idag har jag inga stora planer. Lite helgstädning i stallet och så ska jag leka i tvättstugan. Annars ska jag ta det väldigt lugnt! ☀️
Jag känner mig sjuk så jag försöker ta det försiktigt. :/