Djurpyssel V. 42
Måndag
Ny vecka inledd!
Nu på morgonen färdigställde jag Rossi's Lovikka mössa (se i hans garderob ^^) och senare idag så väntas 5km vid fjorden med våran aktivitetsgrupp!
Vad ska ni andra hitta på idag? =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Inga större planer idag. Jag håller på och röjer ur skåp och lådor här hemma så jag ska nog fortsätta med det. Inser att jag har fullsmockat med grejer överallt. Skulle vilja tömma huset och sen bara plocka in det jag vill ha och behöver. 😉
Har nyss varit i stan, nu väntas lite slapp framför TVn med katten för att sedan ta sig ut till stallet. Där efter blir det fläskpannkaka hos farmor ihop med lillkusinen och min farbror.
Kommer säkert bli lite prat angående flytten och min nya valp också!
Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas
Tisdag
Dagens djurpyssel blev en bandage-strumpa!
Rossi har trasat sönder sitt öra så nu måste det hållas stilla ett tag för att få läka, och då han gärna skakar på huvudet en massa så går såret upp hela tiden…
Så då klippte jag sönder en strumpa och drog på den, jag klippte hål för det hela örat och den trasiga hamnar fast inuti. Mycket missnöjd hund, men det hjälper!

Vad hittar ni andra på denna dag? =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Ja, idag pluggas det för fulla muggar här. Ska även städa akvariet. :)
Sitter även och tittar på etsy, pinterest och andra intressanta sidor och får massor med inspiration, men dåligt med "do" just nu. :P
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#3 Farliga sidor det där - man fastnar rejält!!! Men oj så mycket fint det finns!
Jag rensar vidare i mina skåp och lådor. Vet inte riktigt vad som tagit åt mig. 😉Men det känns toppen att få lite mer plats. Igår var jag iväg till Röda Korset med en massa kläder och nu har jag packat ihop två ica-kassar med kläder, tofsar, parfymer och allmänt krims-krams till en kompis två tonårsdöttrar. Jag är som en skata - jag älskar allt som glittrar och blänker. Sen ibland inser jag att jag är 41 och inte 15 och att jag kanske inte kan ha riktigt vad som helst på mig! 😂
Vi är sömniga här idag.

Zero

Stallkatten Gizzmo som egentligen inte får vara inne…
#6 så mysigt ^^
Onsdag
Idag drog vi på oss mössa och fleece och drog en sväng för fönstershopping i Lysekil tillsammans med A.K och Rossi's bästis - dvärgtaxen Jocke ^^
För övrigt stickas ännu en mössa inför vintern, helt otroligt hur skitig en mössa kan bli på en hund!

Vad hittar ni andra på idag? =)
Torsdag
Det är widricht väder idag - så vi håller oss inomhus!
En mössa är tillverkad, och blev så bra att det blir en till 😃
vad hittar ni andra på? =)
Jag ska iväg på pärlpyssel i eftermiddag. Det ser jag fram emot! I kväll ska sonen och jag på öppet hus på gymnasiet nere i byn. Det börjar bli dags för honom att välja vad han vill läsa nästa år.
#9 spännande - något speciellt i åtanke redan nu? =)
#10 Jag tror han kommer att välja teknik-programmet. Han är grym på datorer och de har en datorinriktning från år 2. Han är rätt skoltrött dock, men jag tror han kommer välja det ändå. 🙂
#11 låter som en bra plan =)
Är han riktigt trött kan han ju alltid ta ett sabbats år innan gymnasiet!
#12 Japp, men jag tror att det kommer bli bättre av att byta skola och lärare. Tycker mig se en liiiiten glimt av entusiasm när han pratar om gymnasiet! 😂
#13 👍
Idag storstädade jag i kaninstugan! Höststämningen är gjord :D
Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas
Hej på er, här hemma möts jag av en del motgångar. Det har regnat i flera dagar vilket resulterar att källaren och därmed också mitt källarförråd blir översvämmat. Jag har nu gett upp om att kunna förvara något i källaren. Även om jag lyckas skydda sakerna från vatten så är det väldigt fuktigt där nere och STINKER mögel. Så nu i veckan har jag försökt rädda vad som räddas kan och ställt in flyttlådor i lägenheten.
Som pricken över i så var mitt ex tvungen att tömma sitt förråd pga föreningen ska behandla mot mögel där som gjorde att jag var tvungen att dra dit och hämta ytterligare grejer (vi har inte orkat sortera våra saker tidigare). Så nu har mitt lilla sovrum varit helt fullt med lådor som jag på något sätt ska försöka förvara i lägenheten.
Svurit lite åt min reptilhobby. Det krävs så mycket grejer, XD T ex så har jag en askdammsugare och en ångrengörare som jag använder vid storstädning (vilket är 1-2 gånger per år). Har även en äggkläckare som används väldigt sällan. Sådana saker som är perfekt att stoppa ner i källaren för att det används så sällan. Nu tar skiten upp en hel garderob istället!! Blä! ;P Men men, pusslet fortsätter.
Jag har iaf blivit klar med kackerlackornas nya hem. Är väldigt nöjd med resultatet. Dom kommer ha luftigt och fräscht där inne. Nu skulle jag bara behöva köpa på mig några hundra till. Tur att det är tropikmässa nästa månad.

I den stora lådan bor dom adulta kackerlackorna och i den lilla runda bor nymferna.
Så grymt söta mössor Saffran. :D
#16 Ser riktigt bra ut!
#17 Tackar - Rossi uppskattar dem dock inte 😃
Fredag
Blodbad här hemma, så snabba puckar till apoteket efter plåster. Nu kan min lille herre skaka på huvudet bäst han vill 😈
Imorgon och söndag tar jag ledigt från datorn - återkommer Måndag =)
Vad har ni andra hittat på idag?
Jag gav en katt en godis idag och han blev så ivrig att han bet mig i fingret och nu gör fingret ont. Aj.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
OMG OMG OMG OMG OMG! GUUUD jag har sån nördgasm att jag kan inte andas! 😮
Vi gick in till en affär som heter JoAnn Fabrics för jag ville se hur det såg ut därinne och jag hade INGEN aning vad som fanns därinne! ALLT som man kan behöva till ALL form av crafting! 😍
Deras hemsida. Jag är så sjukt mindblown! http://www.joann.com/
Tror inte man kan beställa till sverige, men ni kan ju kika iallafall!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.