Djurpyssel V. 43
Måndag
Ny vecka inledd!
Idag har det varit mycket pyssel i köket - jag fick hem en slaktback och fick den ''trevliga'' uppgiften att stycka upp allt i mindre påsar. Djuren hjälpte dock väldigt gärna till där de kunde smaka ^^
Vad har ni andra hittat på idag?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
guuud så söta 😍
stort grattis!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Åhh.. slaktrester och kultingar. Mys. :)
Denna veckan började med ett hektiskt tempo. Först lååång jobbdag. Efter jobbet åkte jag och hämtade ut paket från posten. Har målat ett porträtt av Rose som jag låtit printa ut. En canvas till exet (vi delar på hunden), en canvas till uppfödaren som ska bli en överraskningspresent eftersom hon har varit inlagd på sjukhus och så en pappersprint till mig själv som jag ska rama in.
Efter det drog jag hem, hämtade Rose, åkte till en bekant i grannstaden för att hämta stuvbitar som hon ville bli av med. Sedan bar det iväg till en annan butik för att hämta ytterligare ett paket innehållande regntyg. Efter det åkte jag och hämtade exet på jobbet och så hem till honom där vi fixade med tavlorna. Tog med en av tavlorna till ytterligare ett postombud för att skicka den. Totalt har jag haft ärenden i fem samhällen idag. XD
När jag kom hem satte jag mig ner för att sammanställa ett mönster så att folk (och jag själv) ska kunna printa ut det. Hann tyvärr inte klart.
Nu ska jag käka framför tvn innan jag däckar. XD Lång dag.
#3 Låter otroligt jäktigt!
Symaskinen har lagt av. 😮 den får inte ström av någon anledning. Så jag blev lovad en ny imorgon! 😍 *jag ska shoppa symaskin, jag ska shoppa symaskin*
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Tisdag
Strålande sol ute - men så kallt!
Denna dag är veckans typ enda lediga dag här hemma, perfekt att packa några flyttlådor (svenskar - de enda som jobbar på sin lediga tid XD)
Annars skall det stickas jultröja till hunden
Vad ska ni andra göra idag? =)
Har rätt mycket jobb vid skrivbordet idag. Lite möten i eftermiddag. Annars ska jag sortera lite bland mina pysselgrejer har jag tänkt. Sonen ska flytta ner en våning till mitt pyssel/arbetsrum så jag ska lite smått börja flytta upp mina grejer.
#6 Spännande, en lite ''insider-flytt'' ^^
Onsdag
Storkok av bolognese, långpromenad, akupunktur, rensning och snart färdig stickad tröja - morgon har varit effektiv här hemma!
Vad hittar ni andra på idag? =)
#9 😍❤️
#8 Vad mysigt du verkar ha det. :P
#11 Tack du, ja ibland är det de ^^
Igår hade jag kort dag så då satte jag mig ner och sammanställde mönster. Det var mycket med tidskrävande än jag trodde. Sen var vi på rallylynadskurs på kvällen men det vräkte ner så Rose satt bara och surade. :P Det var knappt lönt att försöka.
Nu har vi haft regn 11 dagar på raken!! Regnar nu också. Orkar snart inte mer. Våra senaste fem kurstillfällen har varit blöta… Suck.

#13 fy vad trist med regn…
Men mönstren ser toppen ut! 👍
Ohlssons tyger har bra pris på päls(fake) IDAG. Vore det roligt med en päls-overall till en nakenhund? Eller är det löjligt? :P
#15 hehe varför inte - så länge den har sin funktion att värma så kvittar det väl hur den ser ut, tänkte på denna bilden jag precis hittade!
är det du som äger farmen
#17 Om du menar mig, så stämmer det att jag äger Månskensfarmen tillsammans med min man. 🙂
#16 Haha det stämmer. XD Det är väl nackdelen med att ha en nakenhund, folk blänger vare sig hon har kläder eller ej.
Det blev två pälsar och två vanliga tyger iaf. Bland annat denna. För om men är en mexikansk nakenhund och heter Rose så måste man ju bara ha detta mönster! Rosa rosor och mexikanska döskallar.

Så snygga mönster, och sötgrisar! 😍
Jag har fortfarande inte kunnat testa nya symaskinen. 😕 Varit så fullt upp med allt annat att dygnet eller orken tar slut alldeles för fort. Å goda sidan så har jag äntligen kommit på en design på byxor som kan hjälpa skydda Apaches knän och höfter. Han behöver inte kläder för värme men jag vill skydda hans höfter och knän när han sitter på kall mark så ofta och sitter på höften.
#19 Jättesnyggt mönster!
#20 Det ser vi fram emot att få se sen!
Jag är precis på väg ut och mata djur. Det tog tid innan det ljusnade idag!
Jag har precis utfodrat mina djur. Ska iväg och jobba strax. De har lovat snö här i natt så det låter ju trevligt, eller vad man ska tycka. Lite tidigt bara. Ha en bra dag.
19 Då ska du se hur de blänger när min stora rosa nakenkatt är med på midsommarafton iklädd sin rosa pyjamas.
Torsdag
Mmm, nudelsoppa med blandade skogssvampar och rostat bröd ❤️
Perfekt efter en kall dag med ösregn och en del tid vid symaskinen!
Rossi vilar med sin nya svarta fleeceväst på (under en filt XD), det har verkligen varit en trött dag idag här hemma.
Vad har ni andra hittat på? =)
Har precis jobbat klart. Hur tråkigt som helst… men så blir det när man skjuter upp det och gör andra saker på dagen. 😉
På eftermiddagen var jag på ett möte som mest blev fika och babbel. Inte mig emot! 🙂
Har ont överallt och känner mig ynklig och gnällig så jag ska hoppa in i en varm dusch och sen krypa ner i soffan. 😴
#25 skönt att ha fått en del ur vägen iallafall!
Men fy att ha ont - kura ner dig ordentligt i en filt med en kopp varmt te och en kornkudde ❤️🤗
Jag satt på en höbal och rensade tankarna. Gud så välbehövligt det var!

Fredag 🎈
Dagen startade 07.00 hos tandläkaren - mattes bettskena hade kommit 😃
Så förhoppningsvis tycker Rossi och katterna att jag blir lite trevligare när huvudvärken åtminstone försvinner hahaha
Senare skall det tas ett par svängar med grejor till nya lägenheten - bara 1 månad, 5 dagar & 1h till flyttlasset går!
Vad hittar ni andra på denna fredag? =)
Bettskena är inte dumt! 🙂
Jag har en rätt tom dag i almanackan och planerar att bjuda in mig på fika hos en kompis! 😉Jag är höleverantör till hennes kaniner så jag tänkte passa på när jag ändå ska lämna hö.
Härligt med helg, denna är efterlängtad.
#29 alltid trevligt med fika över kanin-snack 😃
#28 Vad kul att du ska flytta. :) Önskar jag också hade råd med det. Det är sååååå trist att inte ha balkong när man har en solälskade hund. Dessutom är det jobbigt utan riktigt kök. Blä. :P
Har huvudvärken gett med sig?
#27 Vad härligt.:P
Idag har jag varit hundfri så jag har försökt hinna med så mycket som möjligt.
Först gick jag till min lokala djuraffär (som tydligen är fyra km bort) för att köpa hundmat. Sen har jag gjort ett litet reklamblad för mig själv som ska in i rasklubbens tidning. Har även börjat klippa ut mönster till en regnoverall samt påbörjat ett illustrationsjobb på sandödlor.

Glömde bort har även justerat en av Rosies overaller. Jag har en med dragkedja under magen vilket har visat sig vara en dålig idé. Har råkat klämma henne lite vid ett tillfälle och sedan dess tycker hon INTE om att ta på sig just denna. Så nu har jag sprättat bort dragkedjan och sytt fast kardborreband istället. :)