Boktips - hundkläder
Jag har tre böcker här hemma som jag rekommenderar om man vill köpa böcker med enkla mönster till bla jackor och tröjor för hunden.
Det finns massor av andra böcker på både svenska och andra språk, dessa tre har jag hemma just nu =)
Sticka till din hund
Bra bok men enkla mönster som passar till dom flesta nybörjare inom stickning. Skriven av Anna Tillman och innehåller mönster från olika personer. Mönstren är enkla att anpassa till sin egen hund (kräver lite tankearbete dock) och varje mönster är beskrivet med olika storlekar, i början av boken får man instruktioner hur man mäter sin hund för att få rätt storlek i mönstren. Boken innehåller följande mönster.
- 7 olika tröjor/väst
- 12 olika kappor/jackor
- ett mönster för benvärmare

Sy till hunden
Denna bok innehåller mönster till sömnadsprojekt. Enkla och lättförstådda beskrivningar med tydliga listor på vad som behövs till varje projekt. Boken är skriven av Nadja C Martinsson & Petra Ribb och innehåller följande mönster.
- 2 olika jackor
- 2 olika tröjor
- 1 tikskydd
- 1 badrock
- 15 olika halsband/koppel/sele/scarf mönster
- 7 olika tillbehör till hunden - bärväska/kuddar/bädd/godispåse m.m.

Sticka till Hunden
En liten bok med några söta mönster på olika tröjor. Bla finns mönster till en lusekofta för hunden! I denna bok finns mönster som passar de allra minsta vovvarna - så starkt rekommenderar jag denna till ex chihuahua ägare.
Boken är skriven av Sys Fredens och innehåller följande mönster.
- 7 olika tröjor
- 2 olika jackor
- bärväska/kudde/filt/bandana m.m.

Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Just nu säljer Adlibris boken Sticka till Hunden för en billig peng!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!