Eget smycke
Att ha smycken som föreställer sin ras är ju alltid nördigt och kul, speciellt på utställning. Men det fanns knappt något att hitta förställande xoloitzquintle. Så jag har nu bestämt mig för att göra ett eget.
Tanken är att jag först ska designa något jag tycker är fint och sedan göra en 3d-modell av det. Sedan kommer jag lämna in det till något företag som tillverkar smycket i silver åt mig. :)
Eftersom xoloitzquintle är en väldigt gammal ras som var helig för aztekerna (och även mayafolket) så vore det kul att göra ett smycket inspirerat från denna tiden. Dock så verkade deras stil vara ganska abstrakt och jag vill gärna att man ska kunna se vilken ras det är. :) Så jag försöker göra hunden lite mer realistisk men inte för mycket för att tappa stilen helt.
Så här långt har jag kommit med mitt skissande än så länge. Kommer fortsätta uppdatera under arbetets gång.
Snygg!!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Fint! Ska bli roligt att se resultatet 🙂
Riktigt snygg 👍
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Hur har det gått?
Finns det något resultat att se ännu? 🙂
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Jag har tyvärr inte haft tid att fortsätta. Har skissat lite mer men inget värt att posta. Har så mycket andra saker att göra som har högre prioritet.
Dock så har jag insett att jag antagligen gör den för detaljerad. Det går ju inte att göra hur fina detaljer som helst i silver. Och jag har inte råd att göra något jätte stort smycke. :)
Varför inte tillverka smycket själv i silverlera?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Silverlera vet jag inte vad det är. Men det låter spännande. :P
#7 Exempel: http://smyckestillverkning.ifokus.se/articles/4d71571fb9cb4622270674d4-lov-av-silverlera
Finns en del litteratur om den samt kurser om man inte vågar sig på det själv.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#5 Ah ok =)
Men det där med Silverlera ser riktigt spännande ut!
Det låter som ett roligt material. Är det relativt nytt? Jag sysslade lite med silversmede på en folkhögskola för ganska många år sedan och tycker läraren borde ha nämnt en sådan produkt. ^^
Just nu vill jag inte riktigt ge mig in på ännu en (dyr) hobby. Jag behöver ändå underhålla mina 3d-kunskaper. :P
#10 Det har funnits några år nu, så inte jättenytt.
Jag har sneglat på det rätt så länge nu men känner mig inte riktigt redo att göra det ännu. Men det är troligt att jag sätter mig in i det i framtiden. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.