Djurpyssel iFokus

Djurpyssel

Etikettid-torkan
Läst 1661 ggr
Cahira
0

Mys och hemtrivsel

Hur gör ni för att göra er arbetshörna hemtrevlig och mysig? Hur gör ni för att hålla motivationen uppe hela arbetet igenom?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

kigon
1

Brukar försöka hålla den städad framförallt, när jag ser alla trådar och nålar ligga utspridda så förlorar jag motivationen lite… Alltså ofta 😂

För motivation brukar jag ofta titta på en bild av det klara arbetet om jag har en, sätta igång lite musik och tänka positivt =) Att prata med någon i telefon på högtalare eller så tycker jag också är ganska mysigt när jag arbetar…

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Perly
1

Gillar också att ha ordning och reda, dock allt annat än vad som är fallet just nu, litet rum, myyyycket saker. 😃 Planen är att hitta en Expedit 5x5 från IKEA (evil att de slutade sälja dem 😭) i framtiden och sedan märka upp korgar så allt kommer undan och kan sorteras på ett bra samt snyggt sätt. 🙂 Sen att ta snabba mindre arbeten emellan större arbeten, i övrigt gillar jag att arbeta klart saker i streck annars tappar jag ofta lusten.

Alltid Oavsett

Saffran0Spice
1

Ordning och reda - samt en lista med grejor jag vill göra ''någon gång'' så jag vet vad jag har att göra och se fram emot ^^
Sedan har jag alltid tekokaren med tillbehör väldigt nära samt favoritmusiken beredd. Då kan jag sitta hela dagen vid symaskinen 😃

[JeanetteK]
0

Åh, jag skulle behöva lära mig det där med att ha en tom arbetsyta… jag flyttar mig allteftersom jag stökar ner… vilket leder till att det är grejer överallt. Jag har ett för litet rum och för mycket saker. Men inom kort ska jag flytta upp en våning och byta pysselrum (sonen flyttar ner). Då hoppas jag på att kunna hålla undan mina grejer!

Cahira
0

Rummet jag tänkt sitta i känns kallt och ensamt och trångt men det är enda stället som är i princip oanvänt i huset som har bra arbetsyta. Jag har ingen musik där inne heller så det måste jag nog fixa. Och bättre organisering!

Perly
0

Just det, téet får inte glömmas bort, stoooor kopp som fylls på kontinuerligt. 😃

Alltid Oavsett

Cahira
0

Te är ett bra tips! Mums!