Djurpyssel iFokus

Djurpyssel

Etikettövrigt
Läst 2800 ggr
Cahira
5

Hur gör jag sen? Problemlösning

Ibland när man startar ett projekt så händer det att man kör fast och man kanske inte riktigt kan räkna ut hur man kommer loss igen. Så jag tänkte att denna tråd blir ypperlig för detta! ☝️

Så om ni kört fast kan vi slå våra kloka huvuden ihop och hjälpas åt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Hoppfylld]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, kidnappar denna tråd till mitt "problem". Jag ska göra en " underställs overall med krage" till min kines av en strechig sporttröja som är lite varmare. Tröjan har två märken jag inte kan bestämma mig för vart dom ska vara. Den ena sitter på tröjans ryggdel och den andra längsmed tröjans ärm. Några förslag vart jag ska prova att passa in dom på overallen?

Vizzla
0

På små hundar tycker jag d är snyggast med märken mitt på ryggen/bakdelen eller på sidan av täcket.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Saffran0Spice
0

Jag skulle nog satt ryggmärket på ryggen och det som är på tröjans ärm kan man försöka få även på en overall-ärm ^^

Cahira
1

Ryggdelen skulle jag nog ha i nacken och ärmen blir en bra polokrage. :)

[Hoppfylld]
1

Det blir nog till att försöka trycka in ena märket på ett lår och den ena vid kragen. Håller på med mönstret just nu. Så här kommer mitt andra problem! Dräkten är tänkt som ett underställ när det är kallare väder. Så vid kallt väder kommer det vara flera plagg över. Overallen är tänkt att sätta tight och jag skulle gärna vilja täcka hela magen. Men nu funderar jag på om det är smidigast att sätta dragkedja under magen eller på ryggen. Jag tänker som så att det kanske inte är så bekvämt att ha två plagg ovanpå varandra med dragkedjan på samma ställe? Å andra sidan vill jag att detta ska sitta nära kroppen och då kanske det är att föredra att ha en lite mer öppnare mage så man kan ha utan dragkedja?

Saffran0Spice
1

#5 Jag hade valt antingen öppnare mage eller dragkedja på ryggen
Har du dragkedjan på ryggen så är det lättare att ta på hunden och stänga/öppna tröjan =)

Cahira
1

Dragkedjor blir så himla kalla, kan du inte fästa med kardborreband kanske? Eller knappar som på en pyamas?

kanin och häst
1

Jag ska göra en filthatt åt min kanin(typ en sådan som Robin Hood(om ni vet vem han är) har, men utan fjäder och annan färg) men den faller bara ihop, hur kan jag få de styvare? :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Cahira
1

Kan du göra en med ståltråd i remmen? Kanske? Eller tjockare filt?

kanin och häst
0

#9 smart, ska testa genast! :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[Hoppfylld]
1

#6 Jag avskyr egentligen dragkedja på ryggen, tycker det är lite bökigt att sätta på kläderna då :P därför funderade jag på om dragkedja på magen kunde vara nått :P

#7 hm det har du förvisso rätt i. Får fundera på kardborreband det har vi nog härhemma i gömmorna någonstans

Saffran0Spice
1

#11 Du kan ju placera dragkedjan i sidan på plagget istället för mitt på ryggen =)
Är den i plast så bör den inte bli kall heller ^^

kattöga
2

#1 Det blir nog en hur snygg overall som helst! 

Jag är inte alls sykunnig men kan man inte göra som på denna bild ungefär? Jag vet inte om det ens är möjligt rent praktiskt……. Och antingen använda kardborreband eller knapp.  Kan kantas med reflex-band av nåt slag kanske också…. :) 

Äh, bara tänkte, vet som sagt inte om det funkar egentligen….

Bilden är från Wikimedia Commons som jag ritat på

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Hoppfylld]
0

#13 Men du, va smart! Vet inte om din ide är helt genomförbar, men den gav mig en ide! 

Projektet har tyvärr stått lite still (jag skyller på jullovet 😴), men nu ska jag återvända till mönsterskapandet. Tack för iden! 😃

kattöga
2

#14 Varsågod det va så lite så! :)

Istället för "bröst-/maglappen" i #13 så kanske du annars kan göra nån form av "omlottöppning" (eller en som ser ut så iaf) på ryggen som du knäpper eller "kardborrar" igen.

Gör du en riktig omlottöppning kan det ju va skönt för hunden vid kallare väder också, eftersom det blir två lager tyg på ryggen i så fall…….

Jag hoppas vi får se ditt slutresultat här iaf, hur du än får till det!? :)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
3

Eller en overall som öppnas och stängs över höftena i bak på båda sidor…..?

Alternativ kan också vara att göra den helt tvådelad, alltså en byxa och en jacka, som kan kombineras eller användas var för sej……. 

Nu ska jag sluta terra dig med mina overalltokerier…..

Meeow! 

[Hoppfylld]
2

#16 åh byx och tröj kombon var riktigt smart! Den gillas riktigt skarpt! Börjar bli riktigt glad att jag inte gjort klart mönstret och sytt den än :) Ah, när den är klar visar jag den, oavsett hur den blev :)

kattöga
0

#17 👍

Meeow! 

Cahira
0

Puttar upp denna. Är det fler som kört fast?

Cahira
0

Puttar upp igen! :)