Enkelt hundgodis

Tänkte bara tipsa om ett enkelt men också köttrikt hundgodis som är MYCKET uppskattat. Jag brukar köpa Brits köttkorvar (blötfoder). Dessa är så pass fasta i konsistensen att det går att skära i dem.
Jag skär helt enkelt korven i skivor som jag sedan torkar i svamptork (går säkert bra i vanlig ugn också).
Brukar förvara dem i frysen för att vara på den säkra sidan. Eftersom vätskan är borta så fryser inte godiset utan det går att äta direkt. Mums. :)

Smart!
Jag ger kattfoder till mina småhundar som godis. *lat*Till Apache måste jag ge nåt "mer" för hans käft är så stor. 😂 Men kattfoder med högt köttinnehåll och god smak (typ lax är frodo tokig i, katten också) är mycket populärt och en påse varar länge, oavsett om man har katt eller ej. :)
Jag fryser burkmat för katt som sommarglass. Har perfekta plastbyttor som jag delar upp i och som släpper maten lätt efteråt. :) Det eller så tar jag vanlig plast-is-grej (bra man kommer ihåg svenska) och lägger i kött i vatten och fryser, gärna så köttet sticker upp så hunden blir mer motiverad att jobba med iskuberna. Kan tilläggas att jag har slickmonster och inte GLUFS monster så är ingen risk att dom kvävs på isbitarna.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.