Sommarpyssel
Har ni några planerade sommarpyssel i tankarna?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
jag ska torka massa blad och blommor!!
Nu när snön är helt borta innebär det att spårsäsongen är här på allvar så det är hög tid för mig att fixa till hans spårsele. Den är helt okej men det finns en del justeringar jag vill göra🙂
Funderar på att bygga en utebur till illrarna. Eller en borg till dem. =D Ska skissa och fundera lite mer. Kommer garanterat dela med mig om det blir något av det ^_^
Illerborg lät spännande! Spår och torkning likaså. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Ska bygga klart mitt kattträd! Det har vuxit lite svampar på den dock nu under hösten/vintern så får bli ett balkongsträd… 😂 Jag skulle även vilja prova bygga lite elementbäddar…
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Jag ska kanske bygga en kaninbur! (om jag inte hittar en billig på blocket först!😉)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Ska riva ner den tillfälliga rastgården vi byggde förra sommaren till vår omplaceringskatt. Rastgården står kvar just nu, men har en öppning så att katterna kan gå in och ut där som dom vill. (Kanske mer av "destruktion av pyssel" än pyssel….. 😉)
Räknar också med att ta bort kattluckan i fönstret till rastgården. Och eventuellt sätta in en ny kattlucka (som läser av chip) i ytterdörren på baksidan. Än så länge är inte katterna vänner och vi väljer nog att ha varsin kattlucka till katterna ett tag till (en på framsidan, som vi har nu, och en på baksidan av huset).
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Juste, ska såklart också torka massvis med blommor och växter till kaninen. Längtar så mycket till sommaren! ☀️
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-