Kigons bildtrÄd

Fick min farmors gamla maskin denna veckan! En gammal Husqvarna 1100 đ Har prov-sytt en hammock med den och den syr sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n min gamla, Ă€r sĂ„ glad â€ïž Den behöver rengöras en del dockâŠ
SĂ„ vill tillĂ€gna denna bildtrĂ„d till mina projekt med denna maskinen! Kommer förhoppningsvis bli mÄÄÄnga đș
/ Kigon, medarbetare pÄ djurpyssel ifokus.
Roligt med symaskin! Grattis!
#1 Tack! KĂ€nns sĂ„ skönt, den syr vĂ€ldigt fint⊠Till början blir det vĂ€l mest hammockar och nĂ„gon sovkub till rĂ„ttorna, men Ă€r vĂ€ldigt uppspelt över att prova pĂ„ att sy halsband/selar đ
SĂ„ kul med symaskin! Grattis! đ
#3 Tack! Har smĂ„tt börjat sy lite hammockar till rĂ„ttorna och gjorde klart en basic, men kan inte riktigt göra nĂ„gra mer avancerade tills jag har ett strykjĂ€rn, dĂ„liga sidan av att flytta ut đ Jag har iaf lyckats fixa ett antikt bord av en slĂ€kting som kommer bli mitt sybord/skĂ€rbord, ser framemot att hĂ€mta det och (Ă€ntligen) börja inreda mitt syrum! đ

HĂ€r gjorde jag toppen till en fick-hammock men mĂ„ste stryka det innan jag syr klart den suuuuck⊠Men snart sĂ„! Jag har Ă€ven bestĂ€llt hem lite mellanlĂ€gg sĂ„ jag kan börja sy hundhalsband đș
Om du inte har ett strykjÀrn.. gÄr det inte blöta tyget lite och pressa under nÄt tungt sÄ lÀnge? Beror ju helt klart pÄ hur det ska strykas.. men ÀndÄ =D