Hundskor på 5 min
Skulle vilja tipsa om en superbra metod som Nakku Rakkans Kennel kommit på. Hur man gör bra hundskor på 5 min av barnvantar och kardborreband.
Man tar helt enkelt vattentäta barnvantar (ska vara tumvantar) i passande storlek och syr fast kardborre på tummen som spänne. Och sen är det klart. :)
Här finns en detaljerad beskrivning.
https://www.dropbox.com/s/atl95qeiz3um9bh/Hundskor%20p%C3%A5%205%20minuter.pdf?dl=0

Jag har själv varit ute och promenerade i 1½ timme och skorna satt bra hela tiden. Jag är väldigt imponerad hur snabbt och billigt man kan göra dessa skor. Jag har testat att sy skor själv som visserligen fungerar bra men dom var fruktansvärt tidskrävande och jobbiga att göra.
Det enda jag skulle vilja varna lite för är om man har nakenhund så behöver man observera toppen av skon. På min hund så skav det lite där. Jag antar man lätt kan lösa det genom att ha en tunn overall under och sätter under skon ovanpå. Men jag tänker klippa bort resåren och sy på mjuk muddväv istället.
Men gud vad smart!! Undrar om jag kan hitta nåt i rätt storlek för frodos minipyttefötter.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Om vantarna är lite stora kan man alltid ta barnstrumpor under. Har själv köpt riktiga yllestrumpor till Rose. ^^
Wow va smart!
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Jag älskar Nakku Rakkans Kennel som kom på detta!😮
Tack så hemskt mycket för detta tipset - min lille skit verkar behöva skor och du har räddat min plånbok❤️
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Men vad himla bra tips!👍
Min Shiba får kramp i bakbenen om det 13 minus. Nu ska jag leta barntermovantar…Tusen tack för att du delar med dig av detta!🌺
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Jätte smart tips :)
Ja visst är det genialt? :)
Nu har jag bytt ut vantarnas resår (som skavde) mot mudd.

Helt fantastiskt genialt!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Men så smart och enkelt! 👍Måste vara perfekt om man har frusna hundtassar.
Jag har upptäckt en nackdel med dessa skorna. Dom slits lätt av asfalt. Nu tror jag inte det är något problem för dem som bara använder skorna vid snö. Men Rose får ha skor på sig så fort det är minusgrader, även om det inte ligger snö ute.
Jag kommer att förstärka skorna med latex.
men jösses vad smart och lätt att göra!
Toppen
Riktigt smart. Har dock taxar så vet inte om d finns så små vantar ;-)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf