Djurpyssel iFokus

Djurpyssel

Etikett: till-kaniner-gnagare
Läst 2827 ggr
Oyuka
2

tips på leksaker som man göra själv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Material : plast pantburkar småa ,sax,tejp, Du börjar med att klippa bottnet och drickhålet på burkarna och sen sätter du ihop dom alla en efter en kan inte förklara så bra : p

👑MVH OYUKA👑

VildaVittra
1

Återbruk gillar jag och jag tror ditt husdjur kommer att göra det också. 👍

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Oyuka
1

Tror jag också men han sov precis när jag vilde att han skulle prova den Taskigt: )

👑MVH OYUKA👑

Emscifer
0

Jag tog en petflaska och borrade försiktigt hål med en träborr i den. Sen la jag i små bitar godis och skruvade på korken. Sen skakade jag den så hundarna fattar att det är godis och så får de försöka pyssla ur det själva. (Under uppsikt). Jag kan tro att det går lika bra att skära hål med rakblad eller nån slags tång, bara man kollar så inga plastbitar är kvar :)

The Idizen
0

Är det till hamster eller? 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Saffran0Spice
0

Har flyttat denna tråd till rätt forum på sajten.

[JeanetteK]
0

#0 Bra idé! Hoppas hamstern vaknar snart och vill testa den! 🙂

Oyuka
0

Det är till hamstrar

👑MVH OYUKA👑

The Idizen
1

#7 Okej, är inte plasten dålig för dom? Jag tänker med ventilation osv? 🙂

(Absolut inget hat.) ❤️

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Katniss
0

Fin :) men hamstrar tål väl inte tejp? Men cool tunnel i alla fall :)

R.I.P. Anton 💔

Tessan01
2

Tejp är väldigt farligt för hamstrar, samt plast. Det är dålig ventilation och ifall hamstern gnagar på plast så är det också giftigt. Sen är plast väldigt vasst ifall hamstern på något sätt kommer åt någon kant. 

Du skulle kunna göra samma med toa- /hushållspappers rullar, olika kartonger ( dock inte mjölk, de innehåller plast på insidan så det är lika dåligt som plast hus ) tex. pasta kartonger och allt annat kul baserat på papper 🙂