Annons:
Etiketttill-katt
Läst 2117 ggr
kigon
8/15/14, 4:12 PM

Kattleksaker?

Nu har jag 3 små kattungar hemma & vill gärna ha tips på olika leksaker man kan göra! Helst grejer man kan sy, men kan säkert fixa grejer man snickrar sig till också 😃

Ska prova sy bollar senare idag när jag kommer hem 😍

Jag hade tänkt sy kuddar till ikeas ps fångst också så de kan klättra och sova i de olika delarna (använder samma till råttorna vilket är mycket uppskattat 😂).

Har precis fått mitt paket med nylonband, spännen och D-ringar så när katterna växer till sig blir det sele-projekt så de kan vänjas att gå i sele 😍

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Annons:
[JeanetteK]
8/20/14, 10:10 AM
#1

Mina katter gillar när jag tar papper och knyter ett snöre runt mitten så det ser ut som en fluga. Jag har gjort det även i tyg, då det håller längre. 😉Senast gjorde jag den dubbel. Alltså jag tog två rektangulära tygbitar och sydde ihop dom med en söm runt om. Sen knöt jag snöre på mitten så det ser ut som en fluga. Otroligt svårt att förklara en så enkel sak utan bild. 🤔Man har alltså ett långt snöre och drar sen flugan på golvet. Mina kissar tycker det är jättekul i alla fall. Otroligt enkelt också. Har inte gjort det på länge och har därför inga bilder.

Perly
8/20/14, 7:12 PM
#2

Brukar vika fjärilar som knyts ihop med ett snöre, tänk bara på att endast låta katten har tillgång till leksaker med trådar när du är med så den ej riskerar att svälja tråd. :)

Alltid Oavsett

luckysheltie
8/22/14, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej! Har gjort denna leksaken som Sotis (min katt) tycker är väldigt rolig trots att han är nio år gammal. Jag gjorde den i slöjden och det tog typ två gånger så dom är lätta att göra!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Perly
8/22/14, 11:35 PM
#4

Om du kan virka/sticka TS så kan jag tips om angoragarn, har virkat små grisar i angora som blivit väääldigt populära hos bekantas katter, antar att det luktar något spännande (?) då de ej reagerar likadant på en exakt likadan i bomullsgarn. :)

Alltid Oavsett

kattöga
9/14/14, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Köpte en kattvippa en gång. Men dom krulliga snörena i trådänden va ju så läskiga! Så jag knöt bara ihop dom till en boll i ena änden av pinnen. En liten skallra finns med där också som låter lite spännande. 

Sen knöt jag två långa skosnören på pinnen istället. Och nu är det "världens roligaste" leksak! Båda katterna jagar jättegärna snöret.

Det är lättare att springa och vifta med snöret också än att bara hålla ett snöre i handen. 

Detta kan man ju göra med vilken pinne som helst och skosnören.  Och när skosnörerna blir utslitna är det lätt att byta till nya.  Det är dags att byta snören på våran vippa nu………..

Kanske inte världens finaste leksak men det bryr sig ju inte katterna om! 😃

Men OBS! klipp bort dom hårda små plaständarna på skosnörena först! Så att inte katten råkar få dom i munnen och svälja dom.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Cahira
9/15/14, 2:39 AM
#6

Jag virkade en kattleksak till mina kattungar. Det blev en val med endast bakfenor och med kattmynta och åsnehår som fyllning eftersom jag hade åsnehår liggandes och katterna tyckte det luktade väldigt intressant. :) 

De älskar att brottas med valen och kramar och sparkar på den väldigt ofta och bakfenorna är perfekt att bita på. :) Är väl runt 20-25 cm lång och frihandade den.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: