Annons:
Etikettid-torkan
Läst 1854 ggr
Hildgrim
8/31/14, 7:44 PM

Styvt tyg?

Har ni någon erfarenhet av att sy overaller i styvt tyg? Jag beställde nämligen på nätet och råkade då köpa ett tyg som inte har någon stretch över huvud taget. Men det är väldigt sött och jag gärna att det kommer till användning ändå.

Jag funderar på om jag skulle använda det som "skal" på en fleeceoverall. Men att jag då gör skalet större så att det blir pösigt och lättare att få på. Har set att vissa gör väldigt stora/rymliga kläder till sina hundar medan mina är åtsittande. Men gör man en rymlig overall så borde det fungera med ett styvt tyg eller? ^^

Annons:
Saffran0Spice
8/31/14, 8:34 PM
#1

Jadå, gör du en overall som är lite stor så går det alldeles utmärkt!
Om tyget tål den behandlingen - så finns ju även mjukgörande medel att tvätta med, det kan mjuka upp tyget lite även om det inte blir stretchigare =)

Du kan ju också välja att inte göra overall med just det tyget, utan det kanske passar bättre till jacka eller kappa? ^^

Hildgrim
9/1/14, 7:05 PM
#2

Tack så mycket. Vad menar du med jacka och kappa i hundsammanhang? Ett täcke?

Hildgrim
9/1/14, 7:15 PM
#4

Hehe täcken är faktiskt en grej jag brukar köpa. Har redan två regntäcken och två värmetäcken) så det känner jag inte att jag har något mer behov av fler. :) Får nog bli att försöka göra en overall ändå.

Upp till toppen
Annons: