Annons:
Annons:
Grace2009
9/11/14, 11:30 AM
#1

Kanske lite halvt OT, men har matskålsställningar någon fördel för djuret i fråga? Eller är det bara en snygg inredningsdetalj för tvåbeningarna?

Saffran0Spice
9/11/14, 1:52 PM
#2

#1 både och skulle jag vilja säga - små hundar som är nära marken kanske egentligen inte behöver en ställning. Men stora hundar som labrador, saluki, grand danois osv underlättas av en ställning. Då avlastar man nacken på hunden som annars får gå ner i en position likt giraffen när den dricker.

En vän till mig har saluki och den klarar inte av att äta från golvnivå - då får han ont i nacken och sätter ofta i halsen. Så ägaren ställer skålen på en stol, då hamnar den i lagom höjd för hunden och de har inga av de problemen som de hade innan =)

Grace2009
9/11/14, 2:34 PM
#3

#2 ah, då är jag med. Själv har jag bara katt och han "ligger" på magen/tassarna när han äter och när jag passar huskyn äter han från golvet också. Logiskt i min värld att ett djur når ner till backen med huvudet utan problem, men det är klart att som hundar som är så otroligt olika avlade blir det en del som kan tycka att det är jobbigt och behöver en förhöjning på skålen. Får dock säga att den där stammen de huggit ut platser för matskålar i är enormt snygg :P

Saffran0Spice
9/11/14, 2:36 PM
#4

#3 ja verkligen!
Gillar även den av en gammal låda, riktigt snygg återvinning 👍

Upp till toppen
Annons: