Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2964 ggr
Saffran0Spice
2014-10-02 20:39

Djurpyssel V. 40

Det finns en liknande trådserie inne på Lantdjur.Ifokus
Jag tycker de är lite roliga de trådarna så jag tänkte att vi kunde ha sådana här inne på Djurpyssel också ^^

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-02 20:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Idag är det torsdag!
Här hemma har vi tagit det lugnt och bara vilat - Rossi har fått mysa i sin stora prickiga fleeceoverall hela dagen och jag håller på att sticka undertröjor åt honom att ha i vinter. Det har varit riktigt skönt att schemat har varit tomt ^^

Vad har ni andra gjort idag?

jossa5
2014-10-03 11:11
#2

Här pluggas det idag. Lugnt hos djuren som ligger och sover. Blir inget särskilt pyssel till djuren idag, men lite julklappspyssel som är djurinspirerat iallafall. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Saffran0Spice
2014-10-03 11:12
#3

Fredag idag 🎈
Här hemma ska vi inte göra mer än igår tror jag - blir en riktig lat helg!

Vad hittar ni andra på?

Cahira
2014-10-03 19:33
#4

Jag sov runt 4 timmar och känner mig krasslig så jag gör inte mycket idag alls. Kollar mailen, kollar iFokus och tittar på tv. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-10-04 09:18
#5

#4 Fy då!
Hoppas det var en ok dag iallafall då!

Saffran0Spice
2014-10-04 09:19
#6
Lördag!

Idag är det väldigt trist väder och ingen orkar något här hemma..
Så småningom idag så ska jag ta i tur med att rensa garderoberna på tyger m.m. och kika på tyg jag kan sy overaller av iår ^^

Vad hittar ni andra på idag?

Annons:
[JeanetteK]
2014-10-04 19:29
#7

Lördagkväll. Har sålt lite på loppis idag. Alltid kul, jag gillar loppisar! 🙂Jag blev av med rätt mycket, det var skönt (och lite tanken…😛). Har stängt in ankor och höns och sagt god natt till alla djur. Nu väntar soffan! Är sjukt trött ikväll.

Cahira
2014-10-05 02:54
#8

Fick köpa ett begagnat psp (playstation portable) i sen födelsedagspresent. 😍 Nu kan jag spela spel igen när jag är sängliggandes! (vilket sker jobbigt ofta)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-05 15:21
#9

Söndag idag. Solen skiner ute och det är riktigt varmt. Underbar höst i år! 🙂Snart ska jag ge mig ut och mata djuren. Vad hittar ni andra på idag? Söndagar brukar vara bra pysseldagar. 😉

Saffran0Spice
2014-10-05 15:22
#10
Söndag!

Här sitter jag och försöker få ihop ett overall mönster till en Saluki - stooor overall!
Annars tar vi det sonika, blev en lång promenad i morse =)

Vad hittar ni andra på? =)

Cahira
2014-10-06 00:41
#11

Du måste visa bild på salukin i overallen sen! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2014-10-07 12:29
#12

Åh vad fint det är med prickar. <3

Hildgrim
2014-10-07 12:38
#13

Jag har mycket djurrelaterat pyssel på gång nu. Rosies garderob ska fortsätta att utökas. Det som står på schemat är att försöka få till en tröja som faktiskt sitter bra (alla mina försök har misslyckats). Jag ska också importera in vattentätt softshell från Finland och sy en riktigt rejäl regnoverall. Sen har jag påbörjat att designa ett eget tyg också men detta är i mån av tid.

Andra sygrejer så har jag testat mig fram med mönster. Både att göra dem mindre och att rita ett nytt mönster på en overall där rygg och alla fyra benen sitter ihop i ett stycke. Annars brukar jag göra ryggen för sig och sedan fyra ben. Testat att sy tre mindre overaller och det verkar gå bra. :)

Har fått ett stort uppdrag där jag ska illustrera alla Sveriges herptiler. Bara gjort en än så länge.

Håller också på att förbereda inför att börja med husdjursporträtt igen. :P Jag behöver en sidoinkomst.

… och så vill jag ju testa göra ett silverhalsband med en mexare.. åhh.. vart köper jag tid?

Annons:
[JeanetteK]
2014-10-07 12:43
#14

Men så duktig du är! ❤️

Säg till om du kommer på hur man köper tid, jag kan behöva lite också !

jossa5
2014-10-07 13:38
#15

Ja, här fortsätter pluggandet. Men ska även fota ena hamstern idag, samt påbörja lite papperstunnlar till djuren. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

jollycox
2014-10-07 15:28
#16

Jag har gjort en lejonmössa till mina katter! 😂 Googla på 'cat lion hat'. Ska ta bild sen så får ni se. Dom är ursöta i den.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Hildgrim
2014-10-08 19:32
#17

#16 Upp med foto det låter underbart. :)

Hildgrim
2014-10-08 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Idag har det blivit matigt pussel. Dels så har jag gjort nio portioner hundmat bestående av fläskrevben, viltkött, kycklingmage och lammlever. Sen har jag även torkat godis av korv, skinka och ett blötfoder som heter Brit. Fick tips att det blev bra godis om man torkar det. Ska snart ut i köket och kolla resultatet. :)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: