Annons:
Etiketttill-katt
Läst 2269 ggr
[JeanetteK]
2014-10-24 13:10

Pyssel som har med katter att göra

Jag har en förening i min närhet som hjälper hemlösa katter. Jag ska göra lite grejer som dom kan sälja och få in lite pengar till sin verksamhet. Nu skulle jag behöva en massa tips. Jag tänker mig att det skulle kunna vara smycken gjorda som katter/kattrelaterat, stickade/virkade/sydda grejer, kattleksaker…. ja vad som helst egentligen. Har lite idétorka just nu så har ni tips tas det tacksamt emot!

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-24 13:17
#1

Om du vill göra ''katt-relaterat'' att sälja till människor så kan jag tipsa om att göra katt-broscher, berlocker, örhängen och knappar i lera - minns ej vad sorten heter, men den finns i massa färger och man stelnar den i ugnen!

Leksaker så är fleecemöss med mynta i väldigt uppskattat. även kattsäkrade garnbollar och bollar/pompoms i snören himla kul.
Du har ju höns också - leksaker med fjädrar går nästan alltid hem, vippor m.m.!

Saffran0Spice
2014-10-24 13:22
#2

Ett annat tips att gör till katthemmen är att sy snygga påsar att klä runt kattlådorna så att de ser lite trevligare ut. Bäddar, sovdynor, sovsäckar/snuggle-bag och korgar uppskattas också massor =)

[JeanetteK]
2014-10-24 17:57
#3

Åh vad mycket bra tips! hamnade inne i tygskåpet direkt! 😂

Helt rätt varför har jag inte tänkt på fjädrar!

Saffran0Spice
2014-10-24 18:00
#4

Hahaha ja ibland tänker man inte på saker förrens någon nämner dem 😂

Saffran0Spice
2014-10-24 18:46
#5

En annan sak man kan göra för försäljning är att göra torkat godis och sälja i små fina burkar till överpris 😈 (det är ju för en god sak 😃)

[JeanetteK]
2014-10-24 18:56
#6

Aaaah du är inte dum du! 👍

Annons:
Cahira
2014-10-25 06:18
#7

Jag gillar verkligen din kreativitet Saffran :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-25 10:30
#8

#7 Ja jag med! Inspirerande verkligen.

Cahira
2014-10-26 19:42
#9

Jag hade just en snilleblixt! ☝️

Steg 1. Gå till en affär och titta på UUURSÖÖÖTA bebissockar.
Steg 2. Köp ett par som du blir kär i.
Steg 3. Fyll med vadd och kattmynta.
Steg 4. Sy igen öppningen.
Steg 5. Ta bilder och visa mig. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-27 09:33
#10

#9 Perfekt! ha ha, ja jag lovar att visa dig! 😂❤️

Saffran0Spice
2014-10-27 11:05
#11

#7-8 Hahaha Tack ^^

#9 Riktigt bra idé det där 👍

Cahira
2014-10-28 03:20
#12

#11 Tack ^^ Är ju som gjorda att bli söta kattleksaker eller hur! 😂🤐

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-28 09:49
#13

#12 Ja verkligen!

Annons:
Perly
2014-10-28 22:11
#14

Just snygga samt bra "lekpinnar" dvs pinne med leksak i ena änden skulle jag ha uppskattat iallafall, de billiga i plast är ohållbara o väldigt fula samt ej speciellt lättanvända då "snöret" (gummi rör??) inte går att snärta med.

Annars om ni har småburkar hemma (tex. sådana som är i pizzakit så tvätta ur dem och måla något kul på locket eller varför inte klistra fast gamla leksaksdjur om ni har hemma (borde gå att hitta på loppis med) o lacka, sedan fylla dessa med hemmagjort godis, borde ju gå att få in kostnaden för samtliga burkars innehåll genom att sälja en om man hittar billig lever etc. att göra godiset på. 🙂 (En idé jag tänkt köra med, dock för privat bruk hemma då de godispåsar/burkar som säljs i affärerna ofta är väldigt fula, hittat en fin en gång men det märket har självklart slutat säljas i Sverige. 😕)

Har själv virkat små (1,5x3cm) grisar i angoragarn tidigare som varit populärt, ett nystan på 50g räcker till väldigt många o endast ett få sålda räcker för att få igen pengarna för inköpet. 🙂

Alltid Oavsett

Upp till toppen
Annons: