Annons:
Etiketttill-katt
Läst 3381 ggr
nakenkatt
2014-11-25 11:19

katter och jul

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är man som jag kattuppfödare kan man ju ej ha en massa julpynt i huset, och man kan ju heller ej vara för pedantisk har jag fått lära mig under årens lopp. Julgran kan man ju glömma, och så lite som möjligt av det andra som hör julen till. Förra året kom de elektriska ljusen in i vårat liv, jo det funkade, kanske ej så hög mysfaktor om man ska vara ärlig. Men till det positiva hörde att man slapp brända morrhår och trampdynor och annat otäckt. Den härbilden mötte mig föra året när jag kom hem!!

Annons:
VildaVittra
2014-11-25 11:27
#1

Gran går alldeles utmärkt att ha om man skruvar fast en krok i taket och binder fast toppen där.

Av idag finns det ju dessutom sladdlösa julgransljus, så inga sladdar att trassla in sig i.

Adventsljusstakar kan man skruva eller tejpa fast i bräden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OberonsMatte
2014-11-25 11:29
#2

Hahaha…underbar bild! Tur att katter bara genom att finnas tillför mer mysfaktor i hemmet än alla ljusstakar i världen!

Sajtvärd Katter iFokus

nakenkatt
2014-11-25 11:52
#3

Nu är det ju så att jag också har rasen sphynx som hoppar och ofta sitter på dörrblad och gardinstänger. De skulle säkert uppskatta en julgran som hängde. Det är inte för inte de kallas raskatternas akrobater.

VildaVittra
2014-11-25 12:04
#4

#3 Granen ska inte hänga, utan stå och en normal gran håller för att klättras i, man hoppar bara över glaskulorna. Och faktiskt har mina bondkatter mer akrobattendenser än någon av alla de raskatter jag haft. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nakenkatt
2014-11-25 12:24
#5

Har du haft sphynx?

Saffran0Spice
2014-11-25 14:43
#6

Först av allt - Hysteriskt underbar bild, skrattar halvt ihjäl mig! 😂❤️

När det kommer till pynt så har jag själv satsat på tunga/stabila prydnader, saker man kan hänga högt och säker från flyganfall och ljusslingor.
Dock har jag inte kabelbitare hemma, har man det ska man definitivt slopa ljusslingorna!
Sedan använder jag mycket textil-dekor. Typ filtar, kuddar, gardiner, handdukar osv för att få julstämning 🙂

Annons:
VildaVittra
2014-11-25 14:51
#7

#6 Du har sett dom här? http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/belysning/julbelysning/ledsavers-tradlos-julgransbelysning-p64103

Så man behöver inte alls slopa belysningen för kissens skull.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
2014-11-25 14:54
#8

#7 Dom hade jag inte sett - bra länk! ^^
Sj fick jag en slinga liknande denna http://www.lundsdomkyrka.se/wp-content/uploads/2011/09/ljus1.jpg som inte blir varm trots användning 24/7

Men minns inte av vem eller var de finns att köpa 🤦‍♂️

[JeanetteK]
2014-11-25 16:08
#9

#0 Hahaha, härlig bild! 😂

#7 Såna ska jag skaffa! Det var en bra idé! 

Vår Missan har alltid klättat i granen och den har aldrig vält (peppar peppar^^).

kattöga
2014-11-25 19:19
#10

Underbar bild!! 😃

Själv har jag inte haft julgran hemma på många år, har så många granar utanför huset och tycker bättre om att se dom där, hela och hållna. 

Men som också nämnts ovan, gardiner, dukar, väggbonader, kuddar och filtar, det hamnar ofta högt upp på jullistan. Ljusglober (led) som hänger i fönstrena. Ibland har jag nån ljusslinga utefter gardinstängerna. Levande ljus använder jag bara vid matbordet när jag äter (när jag lämnar bordet blåser jag ut ljusen). Men jag ska i ärlighetens namn säga, att jag julpysslar och julbonar väldigt lite.

Ibland har jag samlat lite kottar som jag kan lägga ut på fönsterbrädor, ibland tillsammans med lite granris. Då gör det inte så jättemycket om kottarna blir till leksaker också….. 😉 Har gott om kottar här ute.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

nakenkatt
2014-11-25 22:18
#11

Ja man får ju prova sig fram då katter är väldigt olika personligheter. Jag haren riktig bråkstake här i gänget som sabbar all som kommer i hans väg , medan andra är lugnare.

Upp till toppen
Annons: