Annons:
Etikettövrigt
Läst 2876 ggr
Saffran0Spice
1/16/15, 5:15 PM

Vad pysslar ni med?

Vad håller ni på med för djurpyssel just nu? 🙂
Eller har ni planer på nästa pyssel?

Annons:
Saffran0Spice
1/16/15, 5:18 PM
#1

Här virkas det för fullt - håller på med en vårkappa till hunden, efter egen design så blir spännande att se resultatet ^^

Hildgrim
1/16/15, 7:12 PM
#2

Enkelt pyssel ikväll. Jag har gått en personspårskurs nyligen och imorgon ska jag ut i skogen och lägga spår helt själv för första gången. Men då behövs det också egen utrustning.

Så jag gjorde dessa. Jag Jag hade en bit från en reflexväst kvar som jag klippte isär. Sen satte jag helt enkelt fast dem med hjälp av buntband. Inte så snyggt kanske men billigt och bra. :) 

Cahira
1/17/15, 1:09 AM
#3

Jag virkar, men inte till djuren. :) Men jag virkar ett djur :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
1/17/15, 10:21 AM
#4

#2 Nice! 👍

#3 Spännande - vad blir det för djur?
Själv är jag sugen på att göra en sådan HÄR 😃

Rebellkatten
1/18/15, 8:41 PM
#5

#4 Den var inte … liten =D Ser ut som ett stort projekt. Men roligt!

Håller på med.. min artikel, har fotat allt men inte skrivit texten.  Och så försöker jag sy en stor donut-puff till mina illrar.

Saffran0Spice
1/18/15, 8:48 PM
#6

#5 Spännande ^^

Hehe nä, en lagom stor kompis till hunden XD

Annons:
luckysheltie
1/19/15, 4:37 PM
#7

Gör inget hemma men håller på med agility- hopphinder på slöjden i skolan, får se hur det blir…🤪

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Ronja2
1/19/15, 7:54 PM
#8

Ska sätta igång med burbygge till kanin snart! så då blir det mycket roligt pyssel med det :D

Hildgrim
1/19/15, 8:08 PM
#9

Jag har precis stått och gjort en massa hundmat om det räknas som pyssel? Mat för 14 dagar blev det. Nu är det bara all rolig disk kvar, suck. ;P

Hildgrim
1/31/15, 1:14 AM
#10

Nu är jag äntligen igång och syr igen. Denna gången blir det en dubbel fleeceoverall till någon annans hund. Är rätt nervös över om den kommer att passa eller ej. ;P

Saffran0Spice
1/31/15, 11:23 AM
#11

#10 Så spännande - ja det är alltid svårast att sy till hundar man inte kan måtta under arbetets gång XD

Hildgrim
2/1/15, 12:11 AM
#12

Idag blev det djurpyssel hela dagen. Först en massa shopping, sedan har jag gjort en äggläggningslåda till mina varaner av en fågelholk och en dörrmatta från Ikea. Sen har jag sytt klart overallen. :)

Cahira
2/1/15, 12:13 AM
#13

Smart lösning åt varanerna! Då håller vi tummar på ägg!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Hildgrim
2/1/15, 12:14 AM
#14

#13 Hon är bra tjock nu. :) Jag är mer osäker på om jag kommer klara av att kläcka fram några ungar. Arten ska vara lite svår. Men hoppas hoppas. :)

Cahira
2/1/15, 12:19 AM
#15

#14 Det kan ta några gånger innan man får igång det hela, men när hon accepterar boet, temperaturen är rätt och med lite tur så kasnke du får fram några av dom!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Elsa03
2/1/15, 1:52 PM
#16

jag brukar göra kanin hinder till mina kaniner.😂

Hildgrim
2/1/15, 9:57 PM
#17

Nu är holken på plats. 

Och så tjockisödlan. :)

[Forest]
2/1/15, 10:29 PM
#18

Jag gör inget nu, men ska sy reflextrumpor som jag kallar dom till hundarnas koppel. Jag tar reflexen från en reflexväst klipper bort och syr ihop på så sätt får man reflexkoppel som går ta av/på och väger minimalt lite. Bra när man har små hundar 😉

Hildgrim
2/1/15, 10:41 PM
#19

#18 Vad smart. :) Du får  gärna visa bild sen för nått sånt skulle jag också vilja hal.

5ara
2/1/15, 11:10 PM
#20

Instämmer helt med #19 🙂

Annons:
[Forest]
2/3/15, 5:45 PM
#21

19-20 jätte enkelt är det att göra dom kul att ni gilla min enkla lösning på reflex-koppel 😃 Ska ta bild o se om jag kan lägga in den via mobilen 😉

[Forest]
2/3/15, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hoppas ni ser.

[Forest]
2/3/15, 7:56 PM
#23

Den synds inte bra men man ser att den ger bra reflex 😉

Cahira
2/12/15, 2:46 AM
#24

Attans! Jag köpte några små strumpor med bra stretch och jag ögonmåttade att om jag klippte dom i hälften och sydde ihop så skulle det bli perfekt både fram och bak. 

Och det var på millimetern för litet! Ska se om jag kan hitta några som är liiiiiite större och försöka igen. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

luckysheltie
2/12/15, 8:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Nu har jag sportlov och jag hade egentligen inte planerat något pyssel eftersom att jag tänkt att jag skulle vara ute mycket med Lucky, men tyvärr blev jag sjuk så då får man roa sig med lita andra grejer.

Jag har länge tänkt att jag ska göra ett koppel till Lucky eftersom att jag har gjort ett halsband så nu tog jag tag i det. Blev faktiskt riktigt nöjd! 135 cm långt.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Cahira
2/13/15, 2:21 AM
#26

Snyggt det blev!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2/13/15, 10:11 PM
#27

#22 Tackar tackar. :D

Annons:
Hildgrim
2/13/15, 10:13 PM
#28

Jag har besviket fått konstatera att Rosies hud är extremt känslig och att inga av hennes vinterkläder är helt bra utan ger lite skav. :(

Så nu behövs det nya kläder! Jag kommer nog behöva göra sömmarna på utsidan av plaggen. Helgens plan är att dels inhandla material och sy en massa. Jag hoppas verkligen hinna göra både ett underställ och en tjock fleeceoverall. Men tveksamt om jag kommer hinna med det.

Cahira
2/14/15, 2:33 AM
#29

Du kan inte göra en skyddskroppsstrumpa att ha under overallerna gjorda av typ nylonstrumpor?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2/17/15, 10:53 AM
#30

Just nu håller jag på att sticka en pullover i turkost ullgarn till Rossi. Den stickas med stickor 3mm så den blir tunn men ändå värmande. Kommer nog ta lite tid att få den klar med så små stickor XD

Upp till toppen
Annons: