Annons:
Etikettbilder-filmer
Läst 1627 ggr
kigon
2015-03-13 18:46

Kigons bildtråd

Fick min farmors gamla maskin denna veckan! En gammal Husqvarna 1100 😍 Har prov-sytt en hammock med den och den syr så mycket bättre än min gamla, är så glad ❤️ Den behöver rengöras en del dock…

Så vill tillägna denna bildtråd till mina projekt med denna maskinen! Kommer förhoppningsvis bli mååånga 🌺

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Annons:
Rebellkatten
2015-03-13 23:35
#1

Roligt med symaskin! Grattis!

kigon
2015-03-14 12:47
#2

#1 Tack! Känns så skönt, den syr väldigt fint… Till början blir det väl mest hammockar och någon sovkub till råttorna, men är väldigt uppspelt över att prova på att sy halsband/selar 😍

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

[JeanetteK]
2015-03-17 16:48
#3

Så kul med symaskin! Grattis! 🎈

kigon
2015-03-18 19:33
#4

#3 Tack! Har smått börjat sy lite hammockar till råttorna och gjorde klart en basic, men kan inte riktigt göra några mer avancerade tills jag har ett strykjärn, dåliga sidan av att flytta ut 😭 Jag har iaf lyckats fixa ett antikt bord av en släkting som kommer bli mitt sybord/skärbord, ser framemot att hämta det och (äntligen) börja inreda mitt syrum! 😍

Här gjorde jag toppen till en fick-hammock men måste stryka det innan jag syr klart den suuuuck… Men snart så! Jag har även beställt hem lite mellanlägg så jag kan börja sy hundhalsband 🌺

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Rebellkatten
2015-03-18 19:38
#5

Om du inte har ett strykjärn.. går det inte blöta tyget lite och pressa under nåt tungt så länge?  Beror ju helt klart på hur det ska strykas.. men ändå =D

Upp till toppen
Annons: