Annons:
Etiketttill-hund
Läst 1855 ggr
jagga-ewe
2015-12-14 19:38

Stickad hundtröja

Lilla vovvsan har en "tröja" som hon älskar, enda plagget som hon faktiskt trivs med. Eftersom hon knappt har nån underull alls behöver hon ha nåt varmt på sig nu. Och jag skulle vilja göra en egen hundtröja. Men hur? Jag duger inte till att köra reverse engineering på den hon har. Är det nån som har mönster på stickad hundtröja som kan dela med sig till mig?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Catta-
2015-12-14 19:47
#1

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3488&cid=12 Denna är superenkel. Du behöver inte sticka med det vita på tröjan om du inte vill. Beskrivningar på hur man stickar(om du inte vet hur man gör) finns också på sidan.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

jagga-ewe
2015-12-14 19:54
#2

Den va snygg, men det jag skulle vilja ha är en som går mer bak på rumpan, och som har "bakbenband" som på den jag länkade. De där benbanden är behövliga för att hålla tröjjan på plats.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Catta-
2015-12-14 22:24
#3

Det är bara att du stickar så långt du vill :) välj den storlek som passar bäst med bröstmåttet på din hund sen får du pröva den eftersom och sticka så långt bak du vill att den ska hamna :) står det att du ska sticka 10 cm sen börja maska av och den blir för kort är det bara att du stickar längre innan du börjar maska av. Hur enkelt som helst :). Ang bensnören brukar jag fläta en bit snöre och sy fast.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

jagga-ewe
2015-12-15 22:50
#4

Jag hittade den här på Drops, som har rätt form. Dessutom härligt grovt garn, snabbstickat. Jag hade helt glömt bort att Drops finns, tack för påminnelsen. =)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Catta-
2015-12-15 23:22
#5

Toppen! Lycka till :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Upp till toppen
Annons: