Annons:
Etikettsömnad
Läst 1981 ggr
NinniH
2015-12-24 14:23

Starkt hålverktyg

Jag håller på och försöker sy/tillverka halsband till mina hundar, med öljetter och rullsölja istället för vanligt knäppspänne. Den håltången jag har nu är helt värdelös och kan knappt göra hål i vanliga ripsband/dekorband. Kan ni tipsa om någon bra håltång eller annat verktyg? Gärna något som funkar till en med svaga handleder. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Herveaux
2015-12-24 15:21
#1

Kan en syl + hammare funka?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

NinniH
2015-12-24 15:39
#2

Det skulle nog kunna fungera. Efter en massa googling såg jag att flera rekommenderade typ en upphettad nål eller en lödpenna. Jag har ju en sån liggandes men har inte hittat på den förut när jag letat. Nu hade jag turen att hitta den, så jag kommer prova ikväll hur det fungerar. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Herveaux
2015-12-24 15:46
#3

Aaah, smarta tips! Håller tummarna för att det funkar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

NinniH
2015-12-24 22:27
#4

Nog funderade det alltid. Det gick rätt igenom, som om man skar i smör. Den tog sig igenom dekorband+2 lager nylonband och dubbelt lager fleece. Fleece tror jag dock att jag klipper ut hålen i sen när jag väl ska göra halsbanden.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

tlover
2016-01-06 15:43
#5

Om du skulle behöva mer tips.

Min man använder hålpipor och liknande då han gör hål i läder (håltång räcker inte där).

Det är i princip en "metallpinne" som man hamrar mot det man ska göra hål på med en träklubba, syntetklubba eller råhudsklubba (det är inte en syl utan den gör runda hål och finns i olika storlekar).

l'm back

Upp till toppen
Annons: