Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1998 ggr
Fia9000
2017-01-04 17:01

OT? - Symaskins övertråd spänns inte

Hej! Jag visste inte riktigt vilken iFokus-sajt detta passar bäst på men jag hoppas att jag kan få svar här.

Det är så att min symaskin inte längre spänner övertråden som den ska. Det går lite som i vågor och helt plötsligt blir den spänd för att sedan inte ha något motstånd alls. Förr funkade den perfekt, men det är inte direkt någon dyrare modell så jag förstår om det kanske bara är kvaliteten på maskinen som är dålig.

Är det kanske någon som har råkat ut för samma sak och har en smart lösning? Eller som vet vad det kan kosta att laga (om det ens är möjligt)? Jag har en Singer Tradition 2250.

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Annons:
[Majbot]
2017-02-10 12:59
#1

Testat trä om? Bytt nål? Städat bort damm? Oljat om modellen kräver det? Var det längesen den servades? Kan vara dags för det.

Fia9000
2017-02-16 23:10
#2

#1 Jag har testat allt och den var helt klart sönder. Det var förmodligen något inuti som inte fungerade riktigt som det skulle men det kändes inte lönt att laga med tanke på att själva maskinen var så billig. Eftersom vi bara hade haft den knappt ett år så gick det som tur var att lämna tillbaka den och nu väntar jag hem en annan modell som jag hoppas håller bättre. :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Upp till toppen
Annons: